آنالیز بازار

آنالیز بازار به عنوان یک طرح کسب‌وکار است که پس از محصولات یا خدمات قرار می‌گیرد و باید به عنوان یک آمار و نمای کلی برای فروش یک محصول یا خدمات مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی، بخش تحلیل بازار یوزیتا شامل اطلاعاتی در مورد صنعت، بازارهای هدف، رقیبت‌ها و نحوه ایجاد مکانی برای محصول و خدمات خود است. داده‌های گسترده بایستی به عنوان ضمیمه طرح کسب‌وکار در نظر گرفته شده و تنها مهم‌ترین آن‌ها بخش آنالیز بازار استفاده شود.

مراحل آنالیز بازار

محصولات در حال بهبود هستند، انتظارات مصرف‌کنندگان و رقیب‌ها تغییر می‌کنند. به همین دلیل نمی‌توان به سادگی نشست و دنیا را تماشا کرد. بسته به اینکه کسب‌وکار شما در چه مرحله‌ای است، باید بخش‌های مختلف بازار را بررسی کرد. اگر هنوز درحال‌توسعه یک محصول هستید، می‌خواهید بیشتر در مورد توقع مصرف‌کنندگان بدانید. یوزیتا با انجام آنالیز بازار به شما برای راه‌اندازی کسب‌وکار کوچکتان در موارد زیر کمک می‌کند.

تعریف و بررسی چشم‌انداز صنعت

بررسی و تعریف آمار دقیق از مواردی که صنعت را در زمینه‌های اندازه، نرخ رشد، روندها و چشم‌انداز تعریف می‌کنند. یک کسب‌وکار برای این که بدون موانع مالی و اجرایی خارجی رشد کند بایستی با سرعتی توسعه یابد که تمامی پیامدها از قبیل افزایش حجم فروش و کارکنان را در نظر بگیرد. علاوه بر آن با روشی که امکان کسب‌وکار را فراهم کرده است، سازگار باشد. محاسبه نرخ رشد کسب‌وکار شما پایدار توسط شرکت یوزیتا در آنالیز بازار می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی برای آینده و به کاهش خطر اهرم فشار کمک کند.

هدف در آنالیز بازار

مشتری/مشتری ایده آل شما کیست؟ اطلاعات به دست آمده در این مرحله باید شامل اطلاعات جمعیتی گروه هدف از جمله سن، جنسیت، سطح درآمد و ترجیحات سبک زندگی باشد. این بخش همچنین باید شامل داده‌هایی در مورد اندازه بازار هدف، پتانسیل خرید و انگیزه‌های مخاطبان و نحوه رسیدن به بازار باشد.

تحقیقات بازار

تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در پروژه تحقیقات بازار یوزیتا مرحله‌ای است که داده‌های کیفی، کمی یا ترکیبی از هر دو با هم جمع شده و به برای نتیجه‌گیری مورد بررسی قرار می‌گیرند. تحقیقات بازار بخشی از تحلیل بازار بوده، اجرای موفقیت‌آمیز و رشد یک کسب‌وکار به درک مشتریان هدف بستگی دارد. هنگامی که تصویر واضحی از اهداف، نیازها و ارزش‌های آن‌ها داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را به سمت خرید محصولات یا خدمات خود سوق دهید.

تحقیقات بازار یوزیتا یکی از بهترین ابزارهایی است که شما برای درک مشتریان خود دارید. این داده‌ها راهکاری را در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید برای هدایت استراتژی بازاریابی خود از آن‌ها استفاده کرده و بازاریابی و فروش را آسان‌تر و مؤثرتر کنید. در این قسمت نتایج مربوط به تحقیقات بازار به عنوان بخشی از آنالیز بازار در تیم یوزیتا در نظر گرفته می‌شوند.

تعیین زمان شروع و اتمام فرآیند تولید

زمان سررسید مقدار زمانی است که برای انجام یک سفارش پس از خرید مشتری نیاز است. اینجا جایی است که تیم یوزیتا اطلاعاتی از تحقیقات تکمیل‌شده درباره مدت‌زمان لازم برای رسیدگی به سفارش‌ها فردی و خریده‌ای با حجم بالا را، در صورت وجود، ارائه می‌دهد.

تحلیل رقیب‌ها

رقیب شما کیست؟ نقاط قوت و ضعف شما در این رقابت چیست؟ موانع احتمالی ورود شما به بازار چیست؟

آنالیز نسبی بازار (CMA)

اگر در کسب‌وکارتان تازه‌وارد هستید و اطلاعات محدودی دارید، تیم یوزیتا می‌تواند کمک‌های زیاد به شما بکند.. آنالیز بازار نسبی فقط یک مسئله ریاضی شامل قیود مقایسه‌ای نیست.

مراحل آنالیز نسبی بازار

شما باید چیزی در مورد بازار خود بدانید. فقط مقایسه برخی اعداد بدون اطلاع از ویژگی‌ها و ویژگی دقیق می‌تواند منجر به فاجعه شود. در نتیجه، کارشناسان ما در تیم یوزیتا مراحل زیر را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار نسبی دنبال می‌کنند تا نتایج دلخواهی را در اختیار شما قرار دهند.

جمع‌آوری ویژگی‌های قابل‌مقایسه

یوزیتا در زمان انتخاب ویژگی‌ها ، خواص قابل‌مقایسه با ویژگی مورد توجه را در نظر گرفته می‌گیرد. ملاحظات مهم در این زمینه عبارتند از:

  • از نظر آماری، فروش بسیار بالاتر یا بسیار پایین‌تر از عمده فروشندگان و ارائه‌دهندگان مشکوک است. احتمالاً دلایل موجهی برای این تفاوت حاکم بر بازار وجود دارد. بنابراین، تیم یوزیتا پیشنهاد می‌دهد اگر تجربه و دلایل کافی دارید، فروش در قیمت بسیار بالا و بسیار پایین را کنار بگذارید.
  • یوزیتا ویژگی‌هایی را که استفاده‌ای ندارند را در آنالیز بازار به طور دقیق شناسایی می‌کند. اگر ویژگی مورد نظر قابل‌مقایسه نباشد، دلایل خوبی برای ارائه صادقانه به مشتری‌ها و توجیه عاقلانه در اختیار شما می‌گذارد.
  • تیم یوزیتا ویژگی‌های قابل‌مقایسه را از محدوده قابلیت‌های مرتبط یا تا حد امکان نزدیک به آن انتخاب می‌کند. در صورت نبود ویژگی‌های مرتبط در زمینه کسب‌وکار شما، از موارد مشابه استفاده می‌شود.
  • سعی بر آن است تا در آنالیز بازار با استفاده از محصولات جدید فروخته‌شده در چارچوب زمانی حفظ شود. این کار در بازارهای پرسرعت، آسان بوده در حالی که در بازارهای کند که فروش آهسته است، چندان ساده نیست. در صورت نیاز به بررسی اطلاعات دو یا سه ماه گذشته، لازم است برخی پیش‌زمینه‌های ذهنی فراهم شوند. انجام این کار ساده نخواهد بود، چرا که هیچ قانونی برای انجام صحیح آن وجود ندارد. بااین‌حال تیم یوزیتا با داشتن تجربه و دانش کافی آماده ارائه این خدمات به شما است.
  • در صورت مطابق اندازه بازار، تیم یوزیتا به شما استفاده از روش ساخت‌وساز مشابه را پیشنهاد می‌دهد.

تعیین ارزش برای تفاوت‌ها

یوزیتا علاوه بر مقایسه خواص مشابه به بررسی تفاوت‌ها نیز می‌پردازد. برای تعیین ارزش دقیق یک محصول با در نظر داشتن تفاوت‌ها و شباهت‌های قابل‌مقایسه یوزیتا بر اساس موارد زیر به تحلیل بازار می‌پردازید.

  • اضافه یا تفریق مقدار برای تفاوت در اندازه و نوع ویژگی.
  • در نظر گرفتن ارزش یکسان برای تفاوت ویژگی‌ها.
  • توجه به تفاوت‌های مالی مؤثر بر قیمت فروش اهمیت زیادی دارد. چرا که تأمین مالی فروشنده گاهی می‌تواند منجر به قیمت بالاتر محصولی شود که به ارزش واقعی آن مرتبط نیست.
market research and analysis

آنالیز و تحقیق در بازار

هزینه تحلیل بازار در یوزیتا

داده بهترین دوست برای هر بازاریاب است. بدون داده‌ها، یک بازاریاب نمی‌تواند بداند چه چیزی برای کمپین‌هایش به خوبی کار می‌کند، مشکلات احتمالی را تشخیص دهد و حوزه‌هایی را که باید تلاش‌ها را روی آن متمرکز کند، تعیین کند. با این حال، همه داده‌ها برابر نیستند و دانستن معیارهای نظارتی می‌تواند تفاوت بین موفقیت و شکست را مشخص کند. یوزیتا دارای کارشناسان و ماهر است تا با در نظر گرفتن تمام جنبه‌های محصول و خدمات شما، تحلیل بازار شما را در بهترین قیمت ممکن انجام دهد. با ما برای بهبود کسب‌وکار خود در ارتباط باشید.